Intervalltrening

2 minuttere i variasjon … effektiv løpetur på tredemølla ?

Her kommer ukens og årets første freshe intervall økt ?

Håper du har fått ladet batteriene godt i julen og er klar for et fantastisk nytt år ?

Vi skal nå ta for oss 12 stk 2 minuttere med stigende effekt … pausene imellom skal være i 30 sekunder stående på sidene av løpebåndet.

Vi starter med en obligatorisk oppvarming på minimum 8 minutter… gjerne med gradvis økende fart og puls ….

Så er det bare å sette igang …  «stige»-effekten kommer… vi skal starte første 2 minuttersdrag på 1% stigning/belastning… neste øker vi til 2% , deretter 3%, 4%, 5%, 6%,så er vi halvveis og legger da ned belastningen, for deretter å jobbe seg oppover igjen 1%, 2%, 3%, 4%, 5%, 6% …. BRA !!!

Når det gjelder farten vil jeg gjerne at du begynner med den farten du er kjent med å ha på et 2-minutters drag… prøv å holde denne farten så langt du klarer å presse deg…  helt opp mot 6%… dersom du må sette ned litt fart underveis … juster den opp igjen når du er halvveis på intervalldragene.

Nedtrapping: Juster ned belastning og løp rolig på ca samme tid som oppvarming ?

Var ikke dette en gøy intervalløkt på tredemølla?

 

Jeg har blitt 38 år... noe som igrunnen føles helt okey. Jobber i dag hos en av Norges fremste spesialister innen barnesykdommer,og som gruppetreningsinstruktør med både ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av god kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Jeg er også utdannet kokk som har gitt meg en faglig god grunnmur når det kommer til kosthold og ernæring. Og ikke minst muligheten til å se alt det gode som kan produseres av trenings- og kvalitetsmat med himmelske råvarer. Jeg giftet meg med fantastiske Roger 16. juli 2016 og sammen har vi 2 aktive sønner på 7 og 10 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. Jeg og min mann har begge stor interesse for fitness og trening, noe som sies å gjenspeile oss begge. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat ...og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *