2 minuttere i variasjon … effektiv løpetur på tredemølla ?

Her kommer ukens og årets første freshe intervall økt ?

Håper du har fått ladet batteriene godt i julen og er klar for et fantastisk nytt år ?

Vi skal nå ta for oss 12 stk 2 minuttere med stigende effekt … pausene imellom skal være i 30 sekunder stående på sidene av løpebåndet.

Vi starter med en obligatorisk oppvarming på minimum 8 minutter… gjerne med gradvis økende fart og puls ….

Så er det bare å sette igang …  «stige»-effekten kommer… vi skal starte første 2 minuttersdrag på 1% stigning/belastning… neste øker vi til 2% , deretter 3%, 4%, 5%, 6%,så er vi halvveis og legger da ned belastningen, for deretter å jobbe seg oppover igjen 1%, 2%, 3%, 4%, 5%, 6% …. BRA !!!

Når det gjelder farten vil jeg gjerne at du begynner med den farten du er kjent med å ha på et 2-minutters drag… prøv å holde denne farten så langt du klarer å presse deg…  helt opp mot 6%… dersom du må sette ned litt fart underveis … juster den opp igjen når du er halvveis på intervalldragene.

Nedtrapping: Juster ned belastning og løp rolig på ca samme tid som oppvarming ?

Var ikke dette en gøy intervalløkt på tredemølla?

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *