Intervalltrening

Pimpa opp 4 x 4 Intervallene mine!

4 X 4 som er pimpa opp litt …. 😉

Oppvarming 10 -12 minutter for å få igang kroppen og pulsen. Jeg anbefaler at intervalldragene du løper i dag utføres med høyere fart enn du vanligvis gjør på et  4 minutters drag, selv om du øker i % belastning. Disse 15 sekunders pausene gjør at vi klarer å hente oss inn litt underveis. Er du klar? 😉

4 minutter – 45  sekunder spurt /15 sekunder hvile – start med 1% stigning og øke med 1% stigning for hvert drag uten å redusere hastigheten.

Pause: Lett jogging i 2 minutter ned på 1 % stigning og moderat hastighet.

4 minutter – 45 sekunder spurt/ 15 sekunder hvile – start  med 1 % stigning og øke med 1% stigning for hvert drag uten å redusere hastigheten.

Pause: Lett jogging i 2 minutter ned på 1 % stigning og moderat hastighet.

4 minutter – 45 sekunder spurt / 15 sekunder hvile – fremdeles øke med 1 % stigning for hvert drag uten å redusere på farten.

Pause: Lett jogging i 2 minutter gjerne med noe mer % stigning dersom du føler du har litt ekstra å gi er.

4 minutter – 45 sekunder spurt / 15 sekunder hvile – fremdeles øke % stigning , men også farten… siste mulighet til å ta seg litt ekstra ut 😉

Nedjogging på 10 minutter er å anbefale , uten fokus på verken fart eller belastning. Pulsen skal ned … Håper du også fikk en god løpetrening i denne intervalløkten 😉 Denne intervalløkter er utrolig fin å prøve seg på dersom man tidligere har fryktet å løpe så lenge som  4 minutter på høy intensitet… eller dersom man vil prøve å øke sin egen fart på 4 minutterne… Man trenger ikke nødvendigvis øke på stigningen underveis, men heller fokusere på å øke farten? Bare å prøve seg frem her 😉

Jeg har blitt 38 år... noe som igrunnen føles helt okey. Jobber i dag hos en av Norges fremste spesialister innen barnesykdommer,og som gruppetreningsinstruktør med både ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av god kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Jeg er også utdannet kokk som har gitt meg en faglig god grunnmur når det kommer til kosthold og ernæring. Og ikke minst muligheten til å se alt det gode som kan produseres av trenings- og kvalitetsmat med himmelske råvarer. Jeg giftet meg med fantastiske Roger 16. juli 2016 og sammen har vi 2 aktive sønner på 7 og 10 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. Jeg og min mann har begge stor interesse for fitness og trening, noe som sies å gjenspeile oss begge. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat ...og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *