% av Watt i intervalldragene på spinninsykkelen.

 

Når man har fri på en fredag er planen ganske klar  …jeg starter dagen med fredagsintervaller på ukas mest populære sykkeltime!!!

Helt perfekt i mine øyne…det skjer masse hele tiden og kroppen responderer kjapt …. digg !! Etter oppvarmingen går det først ut med et 8 minutters drag, her kommer vi virkelig igang og jeg kjenner at pulsen følger i takt. Deretter går vi inn i 3 x 2 minutters drag…. 2 MIN …. da er det kun en ting som gjelder BAAAM…      Noen sekunder lenger pause denne gangen…vi gjør oss klare for GERILJA 8 x 20 sek.…her går det virkelig unna på sletta… Watten er stadig over 150% av terskelwatten (som lett forklart er maks kraft målt gjennomsnittlig i en spesiell test) av mine bein.  Godt med en liten pause nå, selv om kroppen raskt er på hugget igjen. 3 nye 2 minutters står for tur…. digger 2 minutter;-) Da blir det heftig!!   Så inn i siste pausen før vi blir tatt med på et avsluttende 8 minutters drag… her er det om og gjøre å bestemme seg…vi snakker om de siste kreftene 😉 Legger meg de første 2 minuttene ganske så høyt på 120% ++, passer på å øke, det begynner å bli snakk om den mentale biten av timen når jeg har 4 minutter igjen og passerer 140% watt. Kobler på det siste giret og øker i fremdrift. Nå går det veldig fort her !!! 160% 180% 200%  og DER var det slutt også … på timen …på meg hehe 😉  DETTE var vanvittig GODT vondt herlig !!!

Nedtrappingen anbefaler jeg å være minst 10-15 minutter med en watt på ca 50% for god restitusjon og progresjon…

En super intervalløkt på spinningsykkel i ca 60 minutter er akkurat gjennomført… Kan anbefales 😉

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *