Intervalltrening

% av Watt i intervalldragene på spinninsykkelen.

 

Når man har fri på en fredag er planen ganske klar  …jeg starter dagen med fredagsintervaller på ukas mest populære sykkeltime!!!

Helt perfekt i mine øyne…det skjer masse hele tiden og kroppen responderer kjapt …. digg !! Etter oppvarmingen går det først ut med et 8 minutters drag, her kommer vi virkelig igang og jeg kjenner at pulsen følger i takt. Deretter går vi inn i 3 x 2 minutters drag…. 2 MIN …. da er det kun en ting som gjelder BAAAM…      Noen sekunder lenger pause denne gangen…vi gjør oss klare for GERILJA 8 x 20 sek.…her går det virkelig unna på sletta… Watten er stadig over 150% av terskelwatten (som lett forklart er maks kraft målt gjennomsnittlig i en spesiell test) av mine bein.  Godt med en liten pause nå, selv om kroppen raskt er på hugget igjen. 3 nye 2 minutters står for tur…. digger 2 minutter;-) Da blir det heftig!!   Så inn i siste pausen før vi blir tatt med på et avsluttende 8 minutters drag… her er det om og gjøre å bestemme seg…vi snakker om de siste kreftene 😉 Legger meg de første 2 minuttene ganske så høyt på 120% ++, passer på å øke, det begynner å bli snakk om den mentale biten av timen når jeg har 4 minutter igjen og passerer 140% watt. Kobler på det siste giret og øker i fremdrift. Nå går det veldig fort her !!! 160% 180% 200%  og DER var det slutt også … på timen …på meg hehe 😉  DETTE var vanvittig GODT vondt herlig !!!

Nedtrappingen anbefaler jeg å være minst 10-15 minutter med en watt på ca 50% for god restitusjon og progresjon…

En super intervalløkt på spinningsykkel i ca 60 minutter er akkurat gjennomført… Kan anbefales 😉

 

Jeg har blitt 38 år... noe som igrunnen føles helt okey. Jobber i dag hos en av Norges fremste spesialister innen barnesykdommer,og som gruppetreningsinstruktør med både ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av god kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Jeg er også utdannet kokk som har gitt meg en faglig god grunnmur når det kommer til kosthold og ernæring. Og ikke minst muligheten til å se alt det gode som kan produseres av trenings- og kvalitetsmat med himmelske råvarer. Jeg giftet meg med fantastiske Roger 16. juli 2016 og sammen har vi 2 aktive sønner på 7 og 10 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. Jeg og min mann har begge stor interesse for fitness og trening, noe som sies å gjenspeile oss begge. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat ...og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *