Mentalt bakkeløp med krefter i sving!

Har du noen gang utsatt deg selv for et mentalt tøft bakkeløp?? Her kan du prøve deg… Jeg skal nemlig gi dere en liten utfordring… den setter seg selvfølgelig i beina våre…  og pulsen …men også i hodet !!!… Det å faktisk kunne fullføre denne… uansett hva!!

Det er snakk om 6 x 6 minutter løp15% stigning …med 2 minutter aktiv pause innimellom….

Her kan det være lurt å varme opp minimum 10 minutter… Ikke løp på mer enn 5 % stigning… du vil få nok motbakke etterhvert … ha en gradvis økende fart som gir deg fin pulsøkning.  Pulsen vil holde seg jevn og høy gjennom hele denne løpeturen… Farten på intervallene er individuelt men trolig en plass mellom 6-10 km`t … prøv deg frem på første draget.  Finn en hastighet som er gjennomførbar men med høy intensitet! Ta utgangspunkt i 85-93% av makspuls.

10 – 6 – 2 – 6 – 2 – 6 – 2 – 6 – 2 – 6 – 2 – 6 – 10

I de aktive pausene slipper du ned bakkemotstanden til 5% …lett jogg / rask gange kan være smart her… Tips; hopp opp på kantene av tredemølla mens du kjører ned/opp belastningen etter/før hvert intervalldrag… Bruk pause sekundene til å justere tredemølla i posisjon.

Nedtrappingen bør være minst like lang som oppvarmingen… her trenger vi restitusjon… lengre nedtrapping gir lavere restitusjonstid…det er bra for oss !! Slipp ned belastningen og jogg/gå  i 10 minutter… strekk gjerne ut litt til slutt!

Ja du kommer til å kjenne en fantastisk god energi og mestringsfølelse etter dette…. Stølhet i etterkant er bare tegn på at du har gjort noe riktig 😉 GOD TUR <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *