Intervalltrening

Stigende langintervaller med høy intensitet!!

Start intervalløkten med en liten oppvarming på 8 minutter… Her anbefaler jeg at du øker belastningen til 2 % stigning og beholder denne inn i hoveddelen….

Hoveddelen består av 6 x stigende 5 minuttere  ….med 1 minutt aktiv hvile innimellom dragene der man reduserer farten ned til rask gange…

Hvert av de 6 dragene på 5 minutter starter på 2% stigning … farten er veldig individuell så her må du prøve deg frem og finne farten som gir deg høy intensitet…. Tipper du kan prøve deg opp imot «4 minutters » farten din…. Den store utfordringen her blir at du skal øke med 0,5% stigning hver eneste minutt i tillegg til å holde samme fart. Sett ned % stigningen til 2% i pausene og start hvert drag herfra.

Gå  deg ned litt tilslutt…. tiden her bestemmer du helt selv …. godt jobba … dette er en tøff intervalløkt som gir utholdenhet.

Denne intervalløkten kan også gjennomføres med moderat intensitet … gjennomføre da samme oppsettet bare med en lavere hastighet og pulssone.

 

Jeg blir nå 40 år og det føles helt okey. Tidligere har jeg jobbet som faglært kokk på hotell og cruiseskip. Deretter gikk veien videre med ny utdannelse og jobb på allmenlegesenter. Jeg har også jobbet hos en av norges fremste spesialister innen barnesykdommer. I over 8 år har jeg vært gruppetreningsinstruktør med ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Mine utdannelser, arbeidserfaringer og over middels store interesse for å skape god helse, har gitt meg en god faglig grunnmur når det kommer til kosthold, ernæring og trening. Ikke minst mulighetene til å se alt det gode som kan produseres av kvalitetsmat og trening. Jeg har to fantastiske og veldig aktive sønner på 9 og 12 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet.

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *