Intervalltrening

Pulsfestintervaller som passer for alle !!

Jeg og mine kollegaer hadde en litt annerledes happening på treningssenteret jeg jobber. Med en felles oppvarming på 15 minutter som jeg tok ansvaret for, fordelte vi oss deretter inn i grupper og ulike avdelinger…. Jeg ville selvfølgelig ha en liten pulsfest på tredemøllene…. og dette skulle passe for alle! 

Helt utrolig gøy å se hvordan hver eneste deltager storkoste seg med intensive intervaller. Denne intervalløkten ga en helt rå treningsopplevelse for alle som var med… Både de som aldri hadde løpt på tredemølle før, og de viderekommende fikk hentet frem det beste i segselv.

 

Og slik ble disse pulsfestintervallene:

Oppvarming med moderat fart /eventuelt belastning. Anbefalt minimum 10 minutter.

Dersom du ikke er helt sikker på hvilken fart eller belastning som passer deg kan du bruke oppvarmingen til å kjenne litt på dette.

1.drag: 5x 40 sekunder løp med høy intensitet/  20 sekunder hvile på kantene av tredemølla.

2 minutter aktivpause med rolig jogging eller rask gange.

2.drag:  5 x 20 sekunder enda høyere fart en 1.drag/ 10 sekunder pause på kantene.

2 minutter aktiv pause også her.

3.drag: 5 x 40 sekunder gjerne med samme intensitet som 2.drag, prøv så det, så kan du heller justere ned litt hvis det trengs underveis / 20 sekunder aktiv pause på kantene her også.

2 minutter aktiv pause med rolig tempo for å lade opp til siste draget.

Bonus 4.drag: 5 x 20 sekunder med maksfart av det du klarer/ 10 sekunder pause på kantene. Her kan du ta deg helt ut… Disse 5 dragene er korte og går veldig fort… Så ikke vær redd for å teste nye grenser og fartsrekorder her ?

Ha en super dag☀️ Og gøy intervalltrening?

Jeg har blitt 38 år... noe som igrunnen føles helt okey. Jobber i dag hos en av Norges fremste spesialister innen barnesykdommer,og som gruppetreningsinstruktør med både ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av god kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Jeg er også utdannet kokk som har gitt meg en faglig god grunnmur når det kommer til kosthold og ernæring. Og ikke minst muligheten til å se alt det gode som kan produseres av trenings- og kvalitetsmat med himmelske råvarer. Jeg giftet meg med fantastiske Roger 16. juli 2016 og sammen har vi 2 aktive sønner på 7 og 10 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. Jeg og min mann har begge stor interesse for fitness og trening, noe som sies å gjenspeile oss begge. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat ...og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *