Fitness Fiuren Treningsprogrammer

En progressiv bryst og overarms økt.

Jeg er en aktiv bruker av progressive styrkeøkter. Hyppige og intensive Man trenger ikke alltid mer enn en time av gangen på trening når hverdagen allerede er fullt opp med jobb ,barneaktiviteter , lekser, hus- og klesvask og matlaging. Ja for å nevne noe. Ikke la treningen utebli. Lag en plan og ikke alltid krev for lange treningsøkter av deg selv. Det trenger ikke alltid bli mer komplisert enn dette for gode resultater.

Her er et eksempel på hvordan man effektivt kan utføre en bryst -og overarms økt  dersom disse muskelgruppene som står for tur :

Gjør litt oppvarming slik at musklene er forberedt før du setter i gang, gjerne med mobilitetsøvelser eller litt puls for å få i gang sirkulasjonen. I tillegg til noen runder med øvelser der de aktuelle muskelgruppene inkluderes uten særlig stor belastning.

Benkpress med stang: 5 sett med 6-8 repetisjoner

Skråbenk med stang eller manualer: 4 sett med 6-10 repetisjoner

Flies med manualer eller en variant i kabel: 4 sett med 6-10 repetisjoner

Bicepscurl sittende med manualer: 4 sett med 6-10 repetisoner

Stående bicepscurl med z-stang eller kabel: 3 sett med 8-12 repetisjoner

Dips: 3 sett med så mange du klarer 😉

Håper jeg ga deg en liten boost nå som gjør at du får en rask og effektiv bryst/overarms styrketreningsøkt neste gang du går på trening.

 

Jeg nærmer meg 40 år og det føles helt okey. Tidligere har jeg jobbet som faglært kokk på hotell og cruiseskip. Deretter gikk veien videre med ny utdannelse og jobb på allmenlegesenter. Jeg har også jobbet hos en av norges fremste spesialister innen barnesykdommer. I over 8 år har jeg vært gruppetreningsinstruktør med ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av god kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Mine utdannelser og arbeidserfaringer har gitt meg en god faglig grunnmur når det kommer til kosthold, ernæring og trening. Ikke minst mulighetene til å se alt det gode som kan produseres av trenings- og kvalitetsmat. Jeg har to fantastiske og veldig aktive sønner på 8 og 11 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *