FitnessFiurenTrening

Effektivt treningsprogram når styrketreningen bare får 2 dager i uken…

Her er en kortversjon (uten øvelsebeskrivelser) av en effektiv supersettplan med styrkeøvelser dersom man bare har et par dager på å kjøre igjennom hele kroppen.

Oppvarmingen kan man gjøre enten på en tredemølle ,eller med litt mobilitetsstrening. Det viktigste er at man forbereder musklene og blir gode og varme. Bruk egen kroppsvekt i oppvarmingen, eks; gående utfall, pushups el.

Disse øvelsene gjøres i supersett annenhver gang 3 runder på hver(totalt 6 runder) med 10- 12 repetisjoner/ 30 sekunder pause for skift av øvelse. Ta en litt lengre pause på 2 minutter før man starter på nytt duosett. Spør meg gjerne om du skulle trenge øvelseforklaring. Et lite tips kan være å øke noe belastning hver uke man utfører denne planen. Og har man tid er det bare å avslutte med en liten pulsboost … dra frem favorittene her… spensthopp ,burpees, løp, sykkel, trapper el..
Ha en supereffektiv treningsøkt 😃

 

Duo supersett 1;

1. Benkpress med hantler/ Bulgarsk utfall med ene beinet på benken.

 

2. Markløft med stang / Pushups smalt grep.

 

3. Chins (gjerne med strikk) / Hengende beinhev inn chinsstativet.

 

Duo supersett 2;

1. Chins (gjerne med strikk) / Pushups naturlig bredt grep.

 

2. Knebøy / Skulder press med hantler.

 

3. Roing med stang foroverbøyd / Drag til haken med stang.

 

Jeg har blitt 38 år... noe som igrunnen føles helt okey. Jobber i dag hos en av Norges fremste spesialister innen barnesykdommer,og som gruppetreningsinstruktør med både ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av god kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Jeg er også utdannet kokk som har gitt meg en faglig god grunnmur når det kommer til kosthold og ernæring. Og ikke minst muligheten til å se alt det gode som kan produseres av trenings- og kvalitetsmat med himmelske råvarer. Jeg giftet meg med fantastiske Roger 16. juli 2016 og sammen har vi 2 aktive sønner på 7 og 10 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. Jeg og min mann har begge stor interesse for fitness og trening, noe som sies å gjenspeile oss begge. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat ...og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *