En herlig pulsfest mixet med gerilja intervaller!

Er du kanskje på vei til trening og litt usikker på hva du skal gjøre for å få effektivisert tiden din mest mulig? Da bør du teste ukens intervallanbefaling fra meg til deg ?

Denne effektive løpeturen klarer man å få unnagjort på en halvtime … kroppen får virkelig jobba seg i løpet av kort tid ?

Start med oppvarming på 8 minutter… her øker du gradvis intensiteten. Belastningen kan du sette som du måtte ønske. Du kan gjerne velge bakkeløp, men i utgangspunktet tenker  jeg en fartslek her.

I pausene er det meningen å stå på sidene av tredemølla. Ikke 2 minutterne, da setter man bare ned farten og løper rolig som aktive pauser. Pausene i intervallene er ganske lange 30 sekunder (bortsett fra geriljaen da), som betyr at man kan løpe med høy fart i dragene.

 

Her er vi igang:

4 x 60 sekunder høy intensitet /30 sekunder pause.

2 minutter rolig jogging.

10 X 20 sekunder høy intensitet /10 sekunder pause.

2 minutter rolig jogging.

4 x 60 sekunder høy intensitet/ 30 sekunder pause.

Fantastisk jobba? nå gjenstår det bare å roe velfortjent ned…

Strålenden utført intervalløkt… håper du likte den?

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *