Intervalltrening

FitnessFiurens bakkeløp pyramide!

 

Oppvarming 8 min –  Vi starter med lett jogging og 2% på mølla. Bruker oppvarmingen til å forberede oss på stigning. Så finner vi et tempo vi kan jobbe oss oppover i bakkene på, og komme helt til topps. Kan være lurt å øke litt gradvis i %.

Pyramiden deles inn i to økter med 1 minutt pause på toppen, før vi jobber oss nedover igjen.

 

Pyramidens bane opp-  Start på 8% stigning i samme fart som vi avsluttet oppvarmingen. Vi skal nå fokusere på å holde samme farten helt til topps. Dette krever en del krefter etterhvert. Nå må vi være fast bestemt!

45/15 sek i 8 minutter med 1 % stigning hvert minutt opp t.o.m 15%

 

Pause 1 minutt- Stå på sidene og strekke ut litt kan være lurt. Husk å få i deg litt væske også.

 

Pyramidens bakke ned-  Start på 15% stigning i samme fart som vi hadde opp pyramiden. Ja det river litt i kroppen og svetten siler, men hold ut, det går gradvis nedover… herlig !!

45/15 sek fremdeles i 8 minutter ned til utgangspunktet.

 

Pause 1 minutt – Nydelig jobba, og for en arbeidsøkt! Hent deg litt inn her nå.

1 minutt drag på 2% – Her tar vi ut det siste på sletta i bunnen. Gi full gass!

 

MÅL!  Strålende innsats alle sammen som tok denne utfordringen, stor klapp på skuldra nå!

Var det ikke gøy? Spørsmålet kan besvares når du har landet litt igjen hehe…  Fantastisk innsats!

 

Jeg nærmer meg 40 år og det føles helt okey. Tidligere har jeg jobbet som faglært kokk på hotell og cruiseskip. Deretter gikk veien videre med ny utdannelse og jobb på allmenlegesenter. Jeg har også jobbet hos en av norges fremste spesialister innen barnesykdommer. I over 8 år har jeg vært gruppetreningsinstruktør med ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av god kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Mine utdannelser og arbeidserfaringer har gitt meg en god faglig grunnmur når det kommer til kosthold, ernæring og trening. Ikke minst mulighetene til å se alt det gode som kan produseres av trenings- og kvalitetsmat. Jeg har to fantastiske og veldig aktive sønner på 8 og 11 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *