Supert styrkeprogram for travle perioder i hverdagen vår.

Dette programmet er spesielt godt sammensatt dersom man får til under 3 styrkeøkter pr. uke. Man vil få en perfekt gjennomgang av hele kroppen her.

Utover dette programmet fokuserer man da kun på korte kardioøkter som ikke trenger vare lengre 30 minutter med høy intensitet (ulike typer intervaller kan jeg anbefale her på nettsiden). Dette fungerer fint i perioder dersom treningen er i ferd med å bli nedprioritert fordi tiden ikke strekker til.

Knebøy med strikk inkl. sidehev 3 sett x 8-12 repetisjoner.

Glute bridge med strikk (gjerne med vektskive på mage/hofte eller i glutebuildermaskin) 3 x 10-16 reps.

Bulgarske utfall med kettlebells 3 x 8-12 på hvert bein.

Strake markløft (gjerne med strikk fra stang i glutebuilder) 3 x 8-12 reps.

Sittende/stående t-bar roing 3 x 8-12 reps.

Pushups individuelle variant 3 x <15 reps.

Facepull 3 x 8-12 reps.

Biceps curl 2 x 10-16 reps. (gjerne annenhver med triceps).

Triceps extensions 2 x 10-16 reps.

Planke 3 x < 1 minutt

 

 

Skrevet av

Anita Marie Fiuren

Jeg blir nå 42 år og det føles helt okey. Tidligere har jeg jobbet som faglært kokk på hotell og cruiseskip. Deretter gikk veien videre med ny utdannelse og jobb på allmenlegesenter. Jeg har også jobbet hos en av norges fremste spesialister innen barnesykdommer. I over 10 år har jeg vært gruppetreningsinstruktør med ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Mine utdannelser, arbeidserfaringer og over middels store interesse for å skape god helse, har gitt meg en god faglig grunnmur når det kommer til kosthold, ernæring og trening. Ikke minst mulighetene til å se alt det gode som kan produseres av kvalitetsmat og trening. Jeg har to fantastiske og veldig aktive sønner på 11 og 13 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. www.fitnessfiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig treningsmat og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *