Intervalltrening

Running Intervall SKILL Inspo

Ukens intervall vil i stor grad være inspirert av  fantastiske SKILLRUN

For en opplevelse … for en løpetur … 

Er du klar for å bli med på en intervalløkt inspirert av nettopp dette?

Oppvarmingen var ganske så obligatoriske 8 minutter med moderat fart… her løp vi rett fremover , litt sidelengs og med høye knær i en variasjon… helt perfekt måte å få igang kroppen på… Mot slutten av oppvarmingen hevet vi stigningen til 5% et lite minutt bare for å kjenne på følelsen av motbakke…

3 X 3 minutter intervalldrag (1 minutt pause mellom hvert drag med lett gangfart). Start draget på 0% stigning med en fart du kan klare i maks 6-8 minutter. Når du har løpt i 2 minutter og kun siste minutt gjenstår …. øker du stigningen til 5% samtidig som du beholder farten …. !!! Strålende utført?

Deretter får man 90 sekunders pause med rask gangfart.

6 X 40/20 sekunder (40 sekunders drag med 20 sekunder pause kun seks ganger). Behold samme hastigheten eller mer sammelignet med 3-minutterne. Den store endringen på disse dragene er belastningen…altså % stigning…!!!

Løp med belastningene: 5% – 7% – 9% – 11% – 13% – 15% ... dette er fantastisk bra jobbing … tro meg.

Nå kan du gå deg ned i intensitet og klappe deg selv på skuldra… dette er virkelig godt jobba !! Håper du vil prøve deg på denne… Utrolig effektiv og gøy intervall .

Jeg blir nå 40 år og det føles helt okey. Tidligere har jeg jobbet som faglært kokk på hotell og cruiseskip. Deretter gikk veien videre med ny utdannelse og jobb på allmenlegesenter. Jeg har også jobbet hos en av norges fremste spesialister innen barnesykdommer. I over 8 år har jeg vært gruppetreningsinstruktør med ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Mine utdannelser, arbeidserfaringer og over middels store interesse for å skape god helse, har gitt meg en god faglig grunnmur når det kommer til kosthold, ernæring og trening. Ikke minst mulighetene til å se alt det gode som kan produseres av kvalitetsmat og trening. Jeg har to fantastiske og veldig aktive sønner på 9 og 12 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. FitnessFiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig trenings mat og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her på fitnessfiuren.no er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *