Kylling og bønner sammen, en proteinbombe av en rett.

1-2  grillet kyllingfilet (150- 250gr ) (torskefilet er også et godt alternativ)

Fettuccine av grønne soyabønner (glutenfrie) 100gr tørrvare tilsvarer ca 340 kcal, 7 gr fett, 14 gr karbohydrater, 20 gr fiber og over 44 gr proteiner.

Grønnsaker som brokkoli og blomkål, grønnkål, vårløk, sopp, chili, ingefær, hvitløk kuttes og wokes med litt soyasaus og oystersaus.  Maldonsalt, kvernet pepper og gjerne noen dråper med kvalitets olivenolje eller hemppesto (oppskrift her) til slutt.

Bønnepasta er blitt en stor favoritt. Lite karbohydrater og fett, meget rik på proteiner og fiber. Den er i tillegg glutenfri og vil holde deg mett lengre. Den har en mild smak og god konsistens. Bønnepasta passer til det meste.

 

Skrevet av

Anita Marie Fiuren

Jeg blir nå 42 år og det føles helt okey. Tidligere har jeg jobbet som faglært kokk på hotell og cruiseskip. Deretter gikk veien videre med ny utdannelse og jobb på allmenlegesenter. Jeg har også jobbet hos en av norges fremste spesialister innen barnesykdommer. I over 10 år har jeg vært gruppetreningsinstruktør med ulike sal konsepter og sykkeltimer ved et av landets største treningskjeder. Dette gir meg en hel verden av kontakt med mennesker. Jeg føler meg kjempe heldig! Mine utdannelser, arbeidserfaringer og over middels store interesse for å skape god helse, har gitt meg en god faglig grunnmur når det kommer til kosthold, ernæring og trening. Ikke minst mulighetene til å se alt det gode som kan produseres av kvalitetsmat og trening. Jeg har to fantastiske og veldig aktive sønner på 11 og 13 år. Familien rundt meg er mine aller største forbilder og støttespillere. www.fitnessfiuren.no vil bli full av motivasjon , treningsinspirasjon ,kosthold, helse ,tips ,råd, treningstrender, og ikke minst herlig treningsmat og mange gode oppskrifter på sunne søte fristelser. Alt jeg deler her er skrevet med utgangspunkt i egne erfaringer, kunnskap... og en stor dose kjærlighet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *